ARGUMENTARIO
DO GRUPO MUNICIPAL NACIONALISTA DE XOVE ACERCA DO ORZAMENTO MUNICIPAL 2014
NÓS, COMO GRUPO MAIORITARIO DA OPOSICIÓN, FUNDAMENTAMOS O NOSO
VOTO EN CONTRA DESTES ORZAMENTOS NOS SEGUINTES DOUS PUNTOS:
1
1- O propio informe do secretario municipal
indica de xeito literal que «en canto á
lexitimación para reclamar e as causas de reclamación, o artigo 22 do RD
500/1990 sinala (…) No que se refire aos motivos, únicamente se poderán
presentar reclamacións baseadas nalgunha das causas seguintes: a).- Por non
terse axustado a elaboración e aprobación do orzamento aos trámites legais
fixados na lexislación de aplicación».
Pois ben, tal e como consta no INFORME DE INTERVENCIÓN E DE
ESTABILIDADE ORZAMENTARIA achegado co Orzamento Municipal 2014, «o presuposto do Concello de Xove para o
exercicio 2014 cumpre o obxectivo de estabilidade orzamentaria, cumpre o
obxectivo de límite de débeda e INCUMPRE o obxectivo da regra de gasto ao
superar o gasto computable de 2014 o límite de regra de gasto calculado sobre a
estimación da liquidación de 2013».
Desde o BNG de Xove podemos entender, tal e como tamén consta
no informe da interventora, que este último requisito (o obxectivo da regra de
gasto) non ten pés nin cabeza para un concello coma o noso. Podemos amosarnos
comprensivos e así o facemos, pero o erro non é desta formación política, xa
que quen creou unha norma deficitaria que non recolle como excepción os concellos
que temos débeda viva nula foi o propio goberno do Estado, foron o ministro
Montoro e cía.
Repito. Nós queremos amosar toda a nosa boa disposición a
respecto deste problema creado polo executivo de Rajoy en Madrid, un goberno
que non responde ás preguntas realizadas formalmente polo Concello de Xove para
darlle unha saída a esta situación desde o sentido común. É máis, dubidamos que
o Partido Popular de Xove se mostrara tan comprensivo connosco se o erro fora
do BNG.
Agora ben, non podemos entender por que aquí, en Xove, vostedes
argumentan que podemos saltar por riba dunha norma sen problema ningún e,
noutras múltiples situacións políticas, o PP pon atrancos e esgrime a lei coma
unha especie de texto sagrado que temos que cumprir ao pé da letra. Sexamos
serios, non podemos virar coma o vento cando nos interesa.
2 2- Por outra banda, levamos uns aniños de
recortes, repagamentos, subas de taxas e creación de novos impostos que desde o
Partido Popular xustifican en relación a unha presunta austeridade que debemos
cumprir. Entre eles:
ANO 2011
-RETIRADA DA GRATUIDADE DOS LIBROS DE TEXTO DOS ESTUDANTES
POLO GOBERNO AUTONÓMICO.
-RETIRADA DA AXUDA PARA A LIMPEZA DE MONTES.
-SUBA DO CATASTRO ATÉ UN 50%.
-SUBA ATÉ UN 15% DO IMPOSTO DE VEHÍCULOS.
-REBAIXA NAS SUBVENCIÓNS
A ENTIDADES DEPORTIVAS E CULTURAIS DO MUNICIPIO.
-SUBA DA AUGA.
-A XUNTA DE GALICIA INCREMENTA NUN 30% DE MEDIA OS TRIBUTOS
PARA A COMPRA DE VIVENDAS.
ANO 2012
-SUBA DA TAXA DA ESCOLA INFANTIL (UN 500%).
-AUMENTO DO PAGO POLA PRESTACIÓN DO SERVIZO DE AXUDA NO
FOGAR.
-AUMENTO DO PREZO POLA REALIZACIÓN DE ACTIVIDADES
FORMATIVAS, OCIO E TEMPO LIBRE OFERTADAS POLO CONCELLO.
-AUMENTO DO PREZO AOS ALUMNOS E ALUMNAS DA ESCOLA DE MÚSICA.
-IMPOSICIÓN DUNHA TAXA ÁS DEPORTISTAS DA XIMNASIA RÍTMICA.
-ELIMINACIÓN DO PROGRAMA DE EDUCACIÓN INFANTIL “PREESCOLAR
NA CASA”.
-ENCARECEMENTO DO CARNÉ DA PISCINA MUNICIPAL.
-SUBA DA LICENZA MUNICIPAL PARA CONSTRUCIÓNS, INSTALACIÓNS E
OBRAS.
ANO 2013
-ESTAFA A DUCIAS DE XOVENSES COAS PREFERENTES E
SUBORDINADAS.
-ESTAFA AOS EMIGRANTES RETORNADOS COA OBRIGA DA DUPLA
DECLARACIÓN DAS SÚAS PENSIÓNS PERCIBIDAS NOUTROS ESTADOS.
-NON-SUBSTITUCIÓN DUN MÉDICO DO CENTRO DE SAÚDE TRAS A SÚA
XUBILACIÓN.
-IMPOSICIÓN DO PAGAMENTO DE ATÉ 90 EUROS MENSUAIS DE COMEDOR
ESCOLAR ÁS FAMILIAS E DESVINCULACIÓN DO COMEDOR GRATUÍTO PARA OS PÍCAROS
BENEFICIARIOS DO TRANSPORTE.
-INCREMENTO DO IMPOSTO SOBRE OS CARBURANTES (3,6 céntimos
por litro de gasóleo e de 2,4 céntimos por litro de gasolina).
- RECORTE DUN 36% NO PLAN DE AXUDAS Á ADQUISICIÓN DE LIBROS
DE TEXTO E MATERIAL ESCOLAR.
- SUBA DUN 33% NA TAXA DO LIXO DE SOGAMA AOS CONCELLOS.
Son
unhas poucas medidas, pero desde o Grupo Municipal Nacionalista pensamos que
sobran moitas e falta unha: non existe unha soa decisión que teña a ver coas
remuneracións que afecten ao propio equipo de goberno do PP de Xove. Que
credibilidade pode ter a clase política local, se non existe un só caso no que
vostedes prediquen co exemplo?
As dedicacións exclusivas do equipo de goberno supóñenlle ás
arcas públicas xovenses un 26% máis que na pasada lexislatura. Entre salarios e
seguridade social a cargo do Concello, o custo dos catro liberados políticos do
PP ascende a algo máis de 142.000 euros anuais para un municipio de 3.500
habitantes. É dicir, que con só reducir á metade as liberación políticas do
executivo municipal, Xove contaría con 71.000 euros máis ao ano para
investimento real.
Nós
entendemos que a xenerosidade comeza por un mesmo, así que non nos queda outra
que opoñernos ao Orzamento Municipal para o ano 2014 presentado por vostedes.